söndag 28 mars 2010

Söndagsmatiné

Det var länge sen jag hörde nåt av Karin. Hon verkar ha tröttnat totalt på att försöka leda mig och kroppen in på nåt mer glamouröst spår. Men så i torsdags när jag hade garden nere, lyckades hon tränga igenom vallen och viskade i mitt öra: "-Oj vad trötta vi är i benen idag, inte orkar vi väl träna Body Pump? Vi som var så duktiga i söndags, visst kan vi behöva vila? Det gör ingen skada. Ta nu och vila." Så jag stod över Body Pumpen och det grämer jag mig lite över än. Men det är bara att ta nya tag i nästa vecka.

Annars så testade jag på att springa långa intervaller i onsdags. Hade mätt upp 5 st 1000-metrar på jogg.se, med tydliga startpunkter som är lätta att komma ihåg (Barnhusbron, sista busshållplatsen mitt emot Karlbergs slott, Pampas marina etc). Första tusingen fegade jag och sprang inte särskilt mycket fortare än annars, men sen bestämde jag mig för att sluta mesa och ökade farten ordentligt. Det var ju riktigt kul!! Varför har jag inte kört det här förut? Tusingar får bli melodin framöver.

Igår sprang jag andra varvet på maran igen och även det kändes riktigt bra. Den enda delen av banan jag har problem med är den bortanför Kaknästornet, den är oootroligt tråkig. Filmade korta sekvenser hela varvet (förutom i början som jag missade) för att pränta in banan ordentligt. Kvaliteten är tyvärr kass, vädret är grått, men de taktfasta löpstegen och andhämtningen är det inget fel på.

Veckans träning, v 12
Cykel 2x2 mil = 4 mil
Löpning = 3,5 mil (1+2,5)
Box = 1 timme

Träningstid 6,5 timmar

Varsågod, jag bjuder på söndagsmatiné: "Andra varvet"

Inga kommentarer: