torsdag 4 mars 2010

Back on track

Underbart! Jag är frisk igen. Och jag tog mig just en provrunda på 9 km som gick riktigt bra. Sprang på övervägande snöfri landsväg - vilken lycka! Solsken och lite medvind ut, lite motvind hem. Såg inga spännande djur förutom fåren i hagen men de är desto roligare. Kommer alltid fram till stängslet och hälsar bräkande. spännande ändå. En och annan bofast tittade lite frågande. Mötte bussen, annars bilfritt.

52 minuter tog det fram och tillbaka till hamnen, vilket betyder en km-tid på 5,42. Exakt så snabbt som jag ska springa 4,2 mil på om tre månader. (Måste sluta noja om den där tiden, det får helt enkelt ge sig.)

Nu när kroppen är helt utvilad funderar jag på ett annorlunda intervallpass med jättelång vila mellan. Idag 9 km, imorgon 18 km, på lördag, 27 km, fram och tillbaka till hamnen hela tiden. Men det är ju inte bara jag som bestämmer här - kroppen vill säga sitt, liksom familjen och så vädret förstås. Men ladda kan man ju alltid göra och vi har ju sportlov eller hur?

Trallalla, vilken härlig dag.

Hamnen, ytterst kort snöig väg och så vaktparaden

Inga kommentarer: