tisdag 16 mars 2010

Jag en Transformer

Härligt!! Det har vänt. Efter tre veckor på botten av Landsortsdjupet har jag äntligen kommit upp till ytan igen.

Var på boxningen igår och det gick sååå bra. Tankarna kan verkligen spela en ett spratt för innan vi satte igång trodde jag inte att jag skulle orka nåt, tänkte ta det varligt - men hej vad jag bedrog mig. Och det kändes på en gång när vi började uppvärmningen.

Runt, runt i salen, veva på armarna, hoppa i sidled, sparka fötterna i baken. Nemas problemas. Några armhävningar och så några till kombinerat med upphopp. Kroppen vaknar till. Gå framåt på huk, vänd och gå bakåt och så några armhävningar till.

Övergår till boxningsövningarna, slår raka slag, uppercuts, krok avslutar med spark - jag är taggad och förvandlas plötsligt till She-Woman. Yes! Hårdare, snabbare. Tar tag i kompisens axlar och knäar mitsen. Snabbare, ännu snabbare. Båda hoppar på ena benet och trycker axlarna mot varandra så att balansen ruckas, yes - värre. Nya slagkombinationer. Gundependling och till sist sparkar så hårt jag kan på mitsen - pang, pang, pang. Energi.

Jag kom dit som en grå liten mus - och gick därifrån som en livsfarlig tiger. Synd att jag inte hade någon kamera med mig.

Tigrarna på Kolmården

Inga kommentarer: