måndag 29 mars 2010

Mitt tränings-CV

Funderade idag på hur mitt träningsliv egentligen har sett ut, så nu tänkte jag redovisa det. Jag har alltid tyckt om att röra på mig och min bästa träning är den som ger hög puls och svett. Roligast hittills var det att spela innebandy. Fast pingisen ligger mig förstås också varmt om hjärtat.

Ibland har jag provat nya saker, under småbarnsåren blev det mycket träning hemma i hallen istället för på gym. Det blev mycket hopprepshoppning.

Löpningen har funnits med sedan jag flyttade hemifrån -85. Som jag skrivit tidigare hade jag ont i knät i många år och promenerade mycket istället, men kunde efter konsultation hos en osteopat börja springa igen -05. Jag har aldrig tränat överdrivet mycket utan legat på i snitt tre pass i veckan.

1969-1974 Balett en gång i veckan (nog hade jag taktsinne alltid, men graciös - nej inte särskilt)
1974-1983 Pingis hur mycket som helst
1984-1986 Sporadiskt löpande, 1985 ökade jag längden på träningsrundan från 5 till 10 km
1987-1993 Aerobics av olika slag, high-low impact, funk. Löpning vid sidan om. Första halvmarathon 1991.
1992-1995 Ett gäng på jobbet började spela innebandy på måndagar. Löpning vid sidan om.
1996-1999 Aerobics igen, step-up och low impact
2000-2004 Träning hemma, egenkomponerat step-up-pass, promenader
2005-fortfarande Återupptog löpningen igen. Kombinerade med motionscykel.
Våren 2007 Spinningpass
2009-fortfarande Box

2 kommentarer:

Majken JH sa...

Tusen tack för dethär inlägget! Sitter och skriver träningsCV och hade ingen aning om hur jag skulle skriva eller lägga upp det. Blev jätteglad över att hitta ditt inlägg och få hjälp med några riktlinjer =) Roligt också att hitta till din blogg, skall lägga till dig i min blogg-lista så jag kommer ihpg att kika in här ofta!

Pier to pier sa...

Kul att du hittat hit! Jag tittar in hos dig också framöver.
/Lotta