söndag 21 mars 2010

Tävlingsdax

Tjoho!! Jag är inte kass. Kom i mål på 1.33 med två minuter tillgodo till kass-klass (alltså i min kass-klass). Det känns befriande. Men det var inget enkelt lopp utan jag kämpade verkligen så mycket jag orkade.

Det är bra att springa tävlingar ibland tycker jag. Trycker ökar något, det finns en spänning och en nervositet. Och så får man se vad man går för.

Vädret idag var kanske inte det bästa, men efter den här vintern är man van. Dags så att springa tre varv runt Råsta- och Lötsjön, knappt 5,6 km per varv. Jag lämnade Sundbybergs IP som siste man, men plockade några placeringar i första backen. Sen några till och där höll vi oss. Jag var definitivt en hare för några. De låg precis i hälarna på mig. Jag kände mig jagad och ville inte gärna släppa förbi. Så höll vi på från 4 km till 11 km. Men så i uppförsbacken på tredje varvet kroknade jag. Stannade till vid vätskestationen och drack ordentligt. De andra bara dundrade förbi. Jag struntade fullkomligt i dem.

Ut på sista rundan. Nu gick det trögare, men jag hade ytterligare en envis gubbe bakom om mig och tänkte banne mig inte släppa förbi honom Fast när vi gick i mål visade det sig att jag hade dragit honom hela vägen - han hade inte orkat springa om om han så hade velat. Han tackade så mycket för hjälpen efteråt. Det värmde. Tänk att jag kan dra någon annan, det känns stort.

Jag gillade det här loppet, det var lite lagom pretanatiöst och jag hoppas kunna springa nästa år igen.

Summering träning vecka 11
Cykel 3x2 mil = 6 mil
Löpning = 2,7 mil (1+ 1,7)
Box 1 timme
Body pum 1 timme

Träningstid knappt 7,5 timmar

Intet är som guld som glimmar

2 kommentarer:

Miranda sa...

Bra jobbat! var där på lagerrensningen i löthallen och såg vilket tråkigt tävlingsväder ni hade :(

Pier to pier sa...

Synd att vi inte sprang på varann..