måndag 1 mars 2010

Sol i sinne?

Vilket tråkigt horoskop jag hade idag:
"Du tycks idag få en möjlighet att korrigera något du sagt eller gjort utan att först ha tänkt dig riktigt för!" Det är roligare när det står "Idag har du turen på din sida, köp en lott".

Jag gillar inte att göra orätt och hoppas verkligen att jag inte har gjort någon illa genom nåt jag sagt. Kan bara inte komma på vad det handlar om. Hmmmm.

Annars så vässar jag fortfarande på bli-frisk-formen. Fick ta den förhatliga bussen imorse, men faktiskt kändes den som en räddning idag i det blötsnöiga vädret och det gjorde inget att den tog längre tid på sig till stationen än om jag skulle ha gått sträckan.

Vädret ja, det kan man prata mycket om. Jag hade en kollega en gång som efter en urdålig svensk sommar bokade in sig och en kompis på en charterresa till Cypern där det var bortåt 40 grader varmt. Innan de åkte lovade de varandra att inte klaga på värmen - så istället för att gnälla sa de varje dag - you know what it is, and sure it is. Det hade jag också velat säga idag.

Solnedgång

Inga kommentarer: