onsdag 31 mars 2010

Avstämning

Jag gjorde ett avstämningstest under löppasset imorse. Jag har en sträcka på slutet där jag brukar göra en fartökning och har som sport att försöka hinna fram till övergångsstället vid Stadshuset innan favoritlåten , Precious Box med George Michael, tar slut (7,39 lång). Det tog sina träningstimmar att fixa det för första gången, men sedan ett år tillbaka är jag tillräckligt snabb och kämpar nu istället mot att ha några sekunder kvar på låten i väntan på att det ska slå om till grön gubbe (man blir ju liksom aldrig nöjd va).

I vinter, med all snö och is, har jag inte hunnit fram någon endaste gång, så jag var nyfiken på hur det skulle gå idag med barmark och allt. Nöjt kan jag kan konstatera att vinterträningen har gett resultat eftersom jag kunde stå och trampa vid övergångsstället hela 25 sekunder innan George hade sjungit klart. Yeah!

Inga kommentarer: