fredag 26 mars 2010

Biggest looser?

Jag har en del stora och en del mindre uppgifter här i livet. T ex ska katten matas. Med ICAs kattmat. Den i sås alltså, inte den i gelé för den äter han inte alls. Ödlorna gillar levande syrsor. Så syrsor plockar jag glatt med fingrarna numera. Fiskarna bryr jag mig faktiskt inte om, dem får nån annan ta hand om. Inte heller blommorna får särskilt mycket ompyssling från min sida.Det är nog därför vi bara har en enda och den står precis vid vattenkranen i köket.

Men sen så har jag min storebror, mellanbrorsan. Honom har jag i uppgift att hålla i form, vilket går sådär. Han har en alldeles för stor egen vilja. Dessutom har han nåt som vi kallar för mängdproblem. Han gör alldeles för mycket. Om han ska äta en knäckebrödmacka t ex då äter han en hel rund kaka med massor av ost på. Om han ska dricka Coca-Cola så dricker han en hel 2-litersflaska på en gång. Det gör att han är ganska så big. 141 pannor var han uppe i som mest i vintras.

Men på nåt vis vände det efter jul och han kom igång med träningen igen. Och hej vad han tränar. Det är väl det enda braiga med det här mängdproblemet han har. Nu har han simmat morgon och kväll nästan alla dagar i veckan sedan nyår + en del motionscykling. Ett tag försökte kroppen stå emot, men sen så bevekade den sig och började släppa ifrån sig kilon så just nu väger han 128. Om han lyckas nå 100 har vi lovat honom en lyxresa till Champagne.

I söndags på loppet var han som vanligt min hejaklack (vilket är hans uppgift i livet) och tydligen blev han så inspirerad, så nu tänker han ge sig på Göteborgsvarvet i maj. Redan förra året tog han sig runt Varvet medelst gång på lite drygt 3 timmar. Starkt kämpat!

Imorgon ska han få träna lite med mig, för han har lovat att cykla runt med mig när jag springer andra varvet på maran. Det blir kul med lite sällskap och nån som kan serva med dryck.

Brorsan i februari 2010, 132 kg

Inga kommentarer: