onsdag 6 januari 2010

150 dagar kvar

150 dagar kvar idag till Stockholm Marathon. En bra dag att starta en blogg tänkte jag. Så bli gärna min följeslagare under dessa dagar och se om jag lyckas nå mitt mål att springa min första mara.

Varför marathon? frågade en kollega mig för ett tag sedan och jag försökte svamlande ge ett bra svar. Det gick inget vidare - kollegan förstod ändå inte. Någon dag senare var jag på sonens gradering i karate och där fick jag själv det konkreta svaret.

- Varför ska man gradera sig? frågade sensei barnen som skulle graderas.
- För att ge sig själv en uppmuntran och för att få ett kvitto på att man har tränat rätt.

Precis så känner jag. Det ska bli jättekul och spännande att springa Stockholm Marathon och jag längtar hela tiden. Jag tänker vara ordentligt förberedd den 5 juni kl 14:00.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande! Både att du börjat blogga och att du ska springa maran. Jag har provat både och. Det är kul, men också ganska kämpigt emellanåt. Ett råd som du säkert hört tidigare är att se till att du före maran sprungit något träningspass på om inte 4,2 mil så i alla fall kring 3 mil. Mitt längsta träningspass var ca 2 mil och jag hade det kämpigt efter 2,5 mil när jag sprang maran. 4,2 mil är långt, mycket längre än 2 mil, kan man säga. Jag gjorde dessutom misstaget i början av loppet att dras med i det tempot som andra höll och släppte mitt eget km-schema bara för att det kändes så lätt. Dumt gjort. Jag fick betala på slutet. Hur som helst gick jag i mål. Och det var en rolig upplevelse som jag inte vill vara utan.
Lycka till!

Pier to pier sa...

:-) Tack för tipsen.