tisdag 9 mars 2010

Idé om hur göra löpbandsträning roligare

Jo jag tänkte på det där med gym, löpband och TV-program. Nämnde det sist jag var och sprang löpband att jag tycker att det som visas på monitorerna ofta suger. De ger ingen energi. Så jag har funderat lite på hur man skulle kunna utveckla detta till en lönsam affär.

Om jag hade kontakter så skulle jag först göra en deal med Spotify att hela tiden få uppdaterade listor på de 100 mest streamade låtarna i ett visst snabbt tempo (4:30, 5:00, 5:30, 6:00, whatever). Sen skulle jag se till att få in filmer från löpare som springer olika lopp, typ som Adidas har gjort när det har filmat Göteborgsloppet kolla här.

Tänk er att samtidigt som man springer på sitt löpband få låtsas springa lopp som Stockholm, Berlin och NY Marathon varvat med Vårruset, Tjejmilen, Göteborgsvarvet, Marathon des sables, Iron man etc, etc. Och samtidigt ha riktigt bra taktfast musik på högsta volym i lurarna. Det hade väl vart nåt?!!





Inga kommentarer: