tisdag 30 mars 2010

Två små grejer

Idag var det två smågrejer som fick mig på gott humör. Vid 5 var jag hos frissan och ville inte vara oförskämd mot henne genom att ta på mig mössa och cykelhjälm direkt efter tillfixningen, så jag tog civiliserat bussen hem med byte i Sumpan. Vid bytet till nästa buss var jag två minuter försenad, men det visade sig att även bussen var försenad - så jag hann med den och besparades en trist promenad på 15 minuter. Det var det ena.

Det andra var, att när jag skulle fulstäda lite i morse och snabbt skulle få undan papper och annat som legat och skräpat länge, genom att stoppa in dem i ett nästan knökafullt skåp, så ramlade en massa andra papper ur skåpet ner på golvet. Kvar på hyllan i skåpet låg programskivan till min pulsklocka! Jag har letat förtvivlat och nästan överallt efter den och hade ingen aning om att den fanns där i skåpet under alla papper. Det var ju kanonbra att hitta den, för nu kan jag föra över datan och se svart på vitt hur hög pulsen var när jag sprang Två sjöar runt. Kul, här ska kollas statistik.

Inga kommentarer: