onsdag 17 mars 2010

Tankar om tid

Lopp på söndag. Två sjöar runt. Det loppet har jag tänkt springa i många år men det har aldrig blivit av tidigare. Har inte varit i tillräckligt bra form så tidigt på våren förut att jag vågat prova vingarna. Förra året fegade jag på löpbandet istället just samma dag som loppet gick. Sprang där och längtade ut.

I år är det andra bullar som gäller. Har nog egentligen haft milen i tankarna förut, men det blir alltså till att springa en så udda distans som 16,7 km.

Tar det som ett roligare träningspass men funderar ändå över vilken tid jag ska känna mig nöjd med. Kollade i förra årets resultatlista och då sprang försten i mål på 1.01, sisten kom in 54 minuter senare. Får jag en tid runt 1.30 så är det mer än godkänt. Snarare hamnar jag nog runt 1.35.

Jamen vi säger väl så, allt under 1.30 är SheWoman-bra, allt över 1.35 är kasst. Bra, då vet jag.










Inga kommentarer: