fredag 5 februari 2010

Pump up the volume

Det här med styrketräning är verkligen inte min grej. Det är ett stort NEJ-NEJ enligt modellen jag gjorde häromdagen. Ingen motivation - inget gymmande bland maskiner. Om jag någon gång kommer iväg på sån träning tar det inte lång stund förrän jag börjar tänka: "det är inte snyggt med stora muskler", "vad ska jag med stora muskler till" och så lägger jag av. Som om jag skulle få stora muskler av den styrketräningen!? Ha - det är ju ett skämt.

En termin tränade jag core en gång i veckan, och det lilla, lilla hade verkligen effekt. Det gick lättare att springa och jag orkade hålla ryggen mycket rakare, fick bättre hållning. Jag skrev till och med ned övningarna för att kunna träna dem hemma - men icke. Gjorde det max en gång.

Istället får jag lura mig själv till att träna styrka (se tidigare inlägg). Får också en viss dos på Box-passen, men skulle behöva få in lite till i veckans träning. Jag tror på rutiner, att hitta tider som passar, och nu har jag hittat ett Body pump-pass på torsdag lunch som jag tror kommer funka under våren. Igår var första gången jag gick och det kändes bra. Tyvärr var högtalarna kass och instruktören inte i form - men jag kommer ge passet några chanser till.

Snart dags alltså att köpa mycket större skjortor, så man får plats med sina biffiga armar:-)

1 kommentar:

Marie sa...

Haha,här är en till som tom skrev upp alla övningar på coren.....för att göra hemma, right=) Kämpa på!