måndag 22 februari 2010

Bil till salu

Jag VET att jag kommer få se mig själv på Youtube inom någon dag. Det känns inte bra.

Skulle ut och flyga och tog bilen till flygplatsen. Min bil är en liten söt, röd, SEAT Ibiza. Jag kallar den Manuel - som han spanjoren i Fawlty towers - han som säger I know nothing hela tiden. Min Manuel han vet inget om kyla. Varje gång det blir kallare än 0 grader kärvar framdörrarna. Ofta kommer jag in, men sen går dörren inte att öppna. Inte passagerardörren heller. Så jag får krypa bak och kliva ut genom bakdörren. Som tur är funkar de alltid.

Så jag kommer till den bevakade parkeringsplatsen och ska ta mig förbi bommen. Fönstret går inte att veva ner, dörren går inte att öppna. Jag får kliva ut genom baksätet.... Och stoppa i kreditkortet i automaten. Bommarna går upp... Jag klättrar fram i framsätet och ber till nån att bommen inte ska hinna gå ner innan jag kommit tillrätta. Det kan ju låta enkelt att klättra fram mellan sätena, men ena benet fastnar, liksom rumpan som tar emot i taket. Får börja om, bommen är fortfarande uppe. Sliter och drar i benet. Till slut sitter jag vid ratten med båda benen på rätt plats och bommen är fortfarande uppe. TACK.

Kör in, parkerar, kliver ut genom baksätet igen. Går in på flygplatsen, åker till Visby fram och tillbaka, kommer till bilen. Framdörren går att öppna. Tänker att jag ska vara smart och åka med den lite öppen tills jag kommit igenom bommen, men jag kör fel på parkeringsplatsen och i en liten, liten kurva går dörren igen och så får jag göra PRECIS samma procedur som på morgonen. På väg ut finns en skylt där det står "Området är TV-övervakat". Och jag lovar, hade jag jobbat i det där kontrollrummet, så skulle jag definitivt ha klippt lite i filmen och sen skickat ut den via mail till alla mina kompisar med ämnesraden - Tjejer kör bättre än höns.

Och så hade det till slut hamnat på Youtube, i likhet med de här stjärnorna.

4 kommentarer:

Miranda sa...

Hhahaha! Vilken underhållning du bjuder på!

Anonym sa...

Du skriver kul. :) Och dom som såg hade säkert roligt.

Jonas

Johanna sa...

Ha ha, jag skrattade så jag nästan sprutade ut teet över datorn. Det är ju hemskt, att man skrattar så åt folk som klantar sig. Gallergrindarna var bäst! Men Lotta, din Manuel slår inte den franska Simca, som vi hade i min barndom. På den frös nämligen ALLA dörrar. Hade vi tur frös inte bagageluckan, då kunde hela familjen klättra ut där. Men oftast frös även den, så då fick vi krypa ut genom våra fönster. En gång när vi skulle till fjällen och stannade vid en vägkrog för att äta mat hade även alla fönster fryst, utom det på förarplatsen. Så hela familjen kravlade sig ut i tur och ordning, åt, kravlade sig in igen och åkte iväg. Sa jag att vägkrogen hade enorma fönster som vätte mot parkeringen...?

Pier to pier sa...

Tack Miranda, Jonas och Johanna, Och Johanna otroligt roligt! Det är så skönt med det här accepterandet istället för att göra något radikalt åt saken - som att köpa en ny bil t ex.