söndag 7 februari 2010

Nästa - Vaggeryd

Ingen dålig träningsvecka! Har lyckats få in både mer styrketräning och ett rejält långpass. I övrigt befarade jag ett tag att jag skulle bli sjuk. Först två sjuklingar hemma och så en arbetskollega som fick maginfluensa dagen efter att jag suttit brevid henne på en middag kvällen innan. Blev dock inget med det, peppar-peppar.

På min fiktiva resa mot Prag har jag sedan jag startade bloggen den 6 januari, nu sprungit och cyklat 33 mil. Jag befinner mig just nu i Vaggeryd, några mil söder om Jönköping. Undras vad man gör där en söndag eftermiddag?

Researchade lite. Biblioteket och simhallen är stängd, Ica Supermarket har öppet till 21. På Folkets Hus visas filmen New Moon kl 18.00. Det finns ett hotell, ett vandrarhem och två pizzerior. Och så minst 7 kyrkor/samfund för de 13000 invånarna. På Pingstkyrkans hemsida står idag: Gud rustar mig med styrka, så att jag vandrar den rätta vägen. Tja, det kanske stämmer, inte vet jag.

Summering träning vecka 5
Cykel 3x2 mil = 6 mil
Box = 1 timme
Löpning ute = 3,5 mil (1+1,5)
Body Pump = 1 timme

Träningstid 8,5 timmar

Mer sommarlängtan:

1 kommentar:

Ulf D sa...

Nu är det bevisat. Träning kan vara skadligt.