måndag 15 februari 2010

Två för en

Här kommer två idéer på samma tema. Bara att ta för sig.

Om jag hade en glassbil, skulle jag göra om den till en rullande kiosk istället och byta ut glassen mot cigaretter, chips, Cola, glödlampor, mjölk, smör, välling och tvättmedel. Sen skulle jag åka runt i villakvarteren och göra big business.

Om jag hade bott på Norrmälarstrand hade jag varit jättenöjd. Finaste utsikten i stan och nära till allt. Men kommer man cyklande nedanför så ser balkongerna just där för bedrövligt tråkiga ut. Så om jag bodde i nåt av husen med schysst balkong ut mot Riddarfjärden skulle jag nog vilja ha en liten blomsterbil med käck truddelutt, som kom körandes några veckor under våren. Från den skulle jag handla färdigkomponerade blomlådor som bara var att hänga upp på balkongräcket.

2 kommentarer:

Miranda sa...

Jag drömmer också om norrmälarstrand, där skulle man bo :)

Din kiosk får inte glömma chokladen!

Pier to pier sa...

Absolut inte glömma chokladen, sa Bull