söndag 21 februari 2010

Summa summarum

Väl hemkommen från Ålandskryssningen som var riktigt rolig, sitter jag här och försöker minnas hur veckans träning sett ut. Tre träningsfria dagar och det känns som 100 år sen jag sist svettig och dan pulsade genom snön.

Den här veckan prövade jag nåt nytt. Dels tänkte jag att jag skulle nå ett delmål som är att orka springa ena vägen till jobbet och cykla andra vägen, alla dagar i veckan. Det nåddes inte riktigt, men jag kom en god bit på vägen genom att cykla/springa tre dagar under veckan.

Dels tänkte jag se om jag skulle orka träna extra mycket en vanlig veckodag, vilket var i torsdags. Och det funkade ju faktiskt riktigt bra. Först cyklade jag till jobbet, vid lunch gick jag på ett Body Pump-pass och på kvällen sprang jag hem. Nog var jag allt lite mör i benen på fredagen - tog det dock som ett kvitto på bra träningsupplägg.

Summering träning vecka 7
Cykel 3x1 mil = 3 mil
Box = 1 timme
Löpning = 3 mil (1+1+1)
Body Pump = 1 timme

Träningstid 6,5 timmar

Inga kommentarer: