torsdag 18 februari 2010

Dagens dag

Idag tänkte jag maxa träningen. Det blir cykling till jobbet, ett Body Pump-pass vid lunch och så löpning hem från jobbet ikväll. Rapportering följer efter varje moment.

Cykling 10 km
-6 grader, mer snö än igår.
Bromma är verkligen stadsdelen som snöröjningen glömde. Sundbyberg, Solna och Stockholm innerstad har fattat grejen, men hemma på vår gata är det som allra värst. MEN om man nu ska tänka positivt så blir cyklingen den ultimata core-träningen, de inre magmusklerna och ryggen får träna balansen - det är inte dåligt det. Och benen får sig också en rejäl genomkörare.
Lite, lite snöfall, svettig in på bara kroppen, rosig om kinderna. Gick ju fin-fint det här.

Body Pump, 1 timme
Våga utmana - ingen mental stress, upprepade den tidigare instruktören. Hon var grym och hennes ord har etsat sig fast. Instruktören vi har nu är betydligt blekare, men jag lassade på med vikt ändå. Idag var tredje gången sedan förra våren och nu har jag hittat rätt i viktdjungeln. Ben, rygg, mage och biceps går bäst. Bröst, triceps och axlar behöver mer träning. Det sköna med Body Pump är att övningarna är så koncentrerade. En låt och så vidare till nästa muskelgrupp, man kan ge järnet fullt ut. Nice.

Löpning, 1 mil
17.05, dags att bege sig hemåt. På med alla klädlager, på med Coldplay och så på´t igen. Det där med snöröjningen stämde nog inte så väl ändå, även i innerstan skulle de behöva ta ett varv till. Det var moddigt så farten begränsades. Sprang lätt, kände inte av dagens träning över huvud taget - märkligt vilken maskin till kropp man har. Tänkte tankar, fokuserade på andningen, jobbade med fotisättningen. Framåt, ett-två-tre, Karlbergs strand, Pampas, vidare, upp för två jobbiga backar, andas in och andas ut, platt mark, absolut snöfri trottoar över Bällsta river (!!!!!!!) och sen upp för backe igen. 18.05 var jag hemma. Rätt så nöjd med dagens strapats.

Så varför gjorde jag nu det här idag?
1. För att jag ska ut på Ålands hav i helgen och inte kommer kunna träna nåt då.
2. För att jag ville testa mina gränser och se om jag skulle orka.

Kul att det funkade!


Katt på väg ut i kylan och vad kommer riksdagen bestämma idag månntro?



1 kommentar:

Miranda sa...

Underbart bra jobbat :D och vi bor ju i samma trakter så jag vet ju vad du har för vägar att tampas med!

Ha så kul på kryssningen!