söndag 14 februari 2010

Extra allt

Jag hade en jobbarkompis en gång som tyckte att antalet julklappar vid jul var det viktigaste. Inte om de var dyra eller extra fina. Han blev också arg av att äta förrätter, ville ha stora portioner istället för bara några munsbitar.

Ungefär så kände jag idag när jag inte hann med mer än 30 minuters längdskidåkning på förmiddagen. Mhä - vad händer? undrade kroppen som stod redo som ett hundspann att dra iväg. Fick trycka tillbaka alla endorfiner och ta hand om överskottsenergin. Jobbigt värre. Det blev bättre sen på eftermiddagen när jag fick springa av mig på löpbandet istället.

Annars blev det en konstig träningsvecka den här veckan. En riktig Quatro Stagioni, lite av varje. Var lite mör efter lördagens löpning och dessutom trött på snön och kylan. Gick ändå ut bra i början av veckan, med cykling till och från jobbet både måndag och tisdag. Box på måndag kväll. På onsdagen blev det en rask lunchpromenad och så från ingenstans ett danspass på kvällen. Det är verkligen kul - men kan det kallas träning? På torsdagen körde jag Body Pump och efter jobbet storstädade jag hemmet i 1,5. Hårt arbete - men träning? På fredagen blev det ingen löpning, men väl 45 minuter snöskottning -träning? Lördagen en kortare promenad och så idag, en halvtimme skidor och en timme löpband.

Summering träning vecka 6
Cykel 2x2 mil = 4 mil
Box = 1 timme
Löpning löpband= 1,1 mil
Body Pump = 1 timme
Skidor = 0,5 timme

Träningstid 5,5 timmar

Istället för mycket skidåkning blev det en promenad vid havet I










1 kommentar:

Miranda sa...

Efter att ha läst quatro stagioni så tänkte jag bara på pizzan ;)

Men sen såg jag ju även träningsveckan och den såg verkligen varierad ut, det skulle en annan kunna behöva ibland!