söndag 1 maj 2011

Veckans träning

Inte blev det så värst mycket sprunget den här veckan inte. Bara en endaste ynka timme. Jag vågar inte tänka tanken att just den här veckans träning kanske är den som skulle göra hela skillnaden på maran. Att komma i mål på under fyra timmar istället för över.

Nej, istället har jag lyssnat på kroppen som varit trött efter förra veckans 2-timmars cykelpass och 3-timmars långpass. Det tar tid för kroppen att skyffla runt allt som behövs skyfflas runt och bygga nya muskler samtidigt som leder ska smörjas och naglar ska bli längre så jag ger den tid att hålla på med det.

Hade funderingar på att köra transportlöpning både tisdag, onsdag, torsdag och fredag, men orkade bara inte med det. Istället blev det cykelpendling och så morgonjoggen i torsdags. Och de 4,5 milen racercykling igår.

Fast jag känner mig inte så värst stressad faktiskt. Träningen har rullat på bra hittills och vila är inte att underskatta. Värre är det då med sjuklingarna som jag haft runtomkring mig hela veckan, både hemma och på jobbet. Måtte jag bara hålla mig på benen nu. Jag skulle inte palla med att bli förkyld nu när det är så nära.

Sen så var det det här med Mohammed och berget och vem skulle komma till vem. Eller i klarspråk brorsans träning och mitt coachande....

Det har kommit av sig. Synd, för det började ju så bra, men så flyttade han ytterligare några mil bort och har så mycket svårare att komma till mig och träna. Och jag har absolut inte möjlighet att åka till honom, så där står vi nu på varsitt håll och håller kontakten via telefon. Men det blir liksom inte samma grej. Han behöver verkligen nån som går brevid och manar på. Göteborgsvarvet hänger löst vill jag påstå och om inte han deltar så gör inte jag det heller.

Däremot är det glädjande att sonen kom igång tack vare de där träningstillfällena och han vill springa mer så i veckan tar vi nya tag och börjar om på nytt, nu när han äntligen har blivit frisk från förkylningen.

Och du - glöm nu inte Xtreme Running på tisdag. Ursvik 15 km terräng, start mellan 17-18.30. 50:- kostar kalaset. Hoppas vi ses.

Träning v 17
Cykel = 9,5 mil
Löpning = 1 mil


Totalt 5,5 timmars träning

Mera vår!!

Inga kommentarer: