söndag 8 maj 2011

En helg i solstolen

Partaja och träna för marathon går inte ihop. Men kul hade jag i fredags när jag träffade brudarna i "mammagruppen", vi som nyblivna mammor totades ihop på barnavårdscentralen för en sådär 17 år sedan. Då med småbebisar på armen, nu med nästan vuxna män och kvinnor i våra hem. Fortfarande kan vi prata hur mycket som helst om våra barn med varandra. Och då menar jag verkligen hur mycket som helst. Det går liksom inte att hejda och skulle säkert vara helt olidligt att behöva lyssna på för en utomstående.

Fast gårdagens huvudvärk kunde jag ha varit utan. Tremilaren som jag planerat för tidigare i veckan transformerades till en tretimmars vila i solstolen. Faktiskt inte helt fel med tanke på vädret och även idag kände jag mer för att bättra på solbrännan än sluttiden på maran. Jag har ingen pli på mig!!

Nä, nu får det helt enkelt vara färdigvilat. Det börjar bli dags att bränna av det sista långpasset och så få till några pass på löpbandet efter det för att få upp farten igen. Sen kan jag vila några dagar innan maran. Bara tre veckor kvar nu....

Veckans träning v 18
Cykling = 4,5 mil
Löpning = 1,5 mil

Totalt knappt 5 timmar

Inga kommentarer: