fredag 27 maj 2011

Hejja, hejja

Vad gör man inte för lite uppmärksamhet?

Det kan verka konstigt, men just de där "sekunderna av fame" utmed banan gör skillnad. Hejja-klacken är otroligt viktig. Alla kända ansikten som dyker upp längs maran hjälper mig framåt. För en liten stund rycker jag upp mig, vinkar, skrattar. Endorfinerna strömmar till och det går mycket lättare att springa.

Imorgon hoppas jag få se Hélène på Skeppsbron, Lena på Södermälarstrand, kanske Marie-Louise och någon mer på Västerbron. Sara och Ariella ska också ut och hejja, men de vet inte riktigt var de kommer att stå. Mamma tar tunnelbanan mellan olika platser och dyker upp lite planlöst här och där. Maken kör moppen och tittar fram vid Västerbroplan, Torsgatan och Filmhuset. Och så bästa brorsan som tar cykeln och följer mig så gott det går. Han får en paus i sitt schema medan jag springer runt Djurgården.

Barnen däremot är fullständigt ointresserade av mammans tossigheter och väljer att stanna hemma. Trots mitt lock och pock. Om de ändå är lite nyfikna på hur det går för mig kan de följa mig via min live-sändning här på bloggen.

Bettan sitter på Fåfängan och följer mig på distans genom att beställa mina mellantider via sms.
(Gör så här för att få dem: Skicka sms till 72700 och skriv: SM 21447 (SMmellanslag21447))
Kanske, kanske att Gun dyker upp nånstans också. Sen så har jag ju förstås resten av publiken att tanka energi från också.

Jag passar på och tackar er alla för ert stöd redan nu. Det värmer i hjärtat och som sagt, det gör verkligen skillnad.

Men så var det det där med plakat och banderoller. Det hade varit skoj. Som i Idol ungefär. Hejja Lotta, du är bäst Lotta eller hjärta Lotta eller nåt sånt.

Fast det är nog lite för mycket begärt av mina vänner. Därför har jag gjort en egen banderoll som jag ska hänga upp på balkongen på jobbet. Det är ju ingen som behöver få veta att det är jag själv som gjort den tänker jag. Och den kommer ge mig styrka och energi båda gånger jag springer förbi den. Precis så mycket att jag orkar ta mig till nästa energipåfyllning.

Ses imorrn!

Hejja, hejja

Inga kommentarer: