fredag 27 maj 2011

FAQ Stockholm Marathon

Hur känns det?
- Otroligt bra. Jag är fylld till bredden av energi och nervositet.

Några skador?
- Inga skador, men väl en känning i baksidan av högerlåret. Hoppas, hoppas inte det blir några problem av det. Jag tar ett varmt bad imorrn bitti, smörjer in benet med Ormsalva och värmer upp ordentligt innan loppet så blir det säkert bra.

När startar du?
- 10.40 går starten i min startgrupp.

Vilken tid siktar du mot?
- Haha, du skämtar. 3:59:56 såklart!!

Hur ska du klä dig?
- Väderprognosen har ju ändrats en del sista veckan och nu ser det ut som att det blir 15 grader och molnigt imorgon och då vill jag nog springa i långbent. Och så en knallorange tröja till det. Några solglasögon lär inte behövas.

Hur laddar du ikväll?
- Tar det lugnt, sträcker på högerbenet. Käkar spaghetti och köttfärssås. Lägger fram allt jag ska ha med imorgon. Kollar på någon rolig film.

Och imorgon?
- Jag vill vara tidigt på plats, ca 2 timmar innan. Äter havregrynsgröt hemma och tar med två räkmackor som jag tänker äta när jag kommit till Stadion.

Hur lägger du upp loppet?
- Jag funderar på att ta hjälp av en farthållargrupp. Har inte riktigt bestämt mig än. Annars är det väl bara att försöka hålla ihop så långt som möjligt, att hela tiden röra mig framåt i så jämn fart som det bara går och att njuta av att äntligen vara på väg.

Direktsänder du?
- Om tekniken är med mig blir det några glimtar från både här och där. I år kör vi stereo för brorsan, min ständiga hejjaklack, sänder också från sin horisont. Båda sändningarna finns att se här på bloggen.

Lycka till!!
- Tackar, tackar. Det här ska bli skoj!

Inga kommentarer: