torsdag 19 maj 2011

Se Solna centrum och sedan dö

Helt otroligt, men jag lyckades ta mig till Solna centrum två gånger igår kväll. Jag är nog inte gjord för att ta mig fram i SLs nät. Försjunken i nån löparblogg missade jag Västra Skogen där jag skulle byta tunnelbana mot Sundbyberg och vaknade istället upp i Solna Centrum.

Tog mig ändå rätt snabbt tillbaka till Västra Skogen och där stod tunnelbanetåget mot Hjulsta just inne. Tyckte jag att det stod på skylten när jag kastade mig in i närmaste vagn och myste av välbehag över att ha hunnit in innan dörrarna slog igen. Men vid nästa station var väggarna återigen misstänkt röda och för andra gången inom loppet av 8 minuter klev jag av vid Solna centrum.

Hur vimsig får man bli?

Brorsan har beslutat sig för att inte genomföra Göteborgsvarvet i år och då gör jag inte det heller. Istället fortsätter uppladdningen inför maran. Jag har känt mig ovanligt trött och seg efter långpasset förra veckan. Har ingen geist. Dessutom krånglar baklåret lite så jag tar det lite lugnare när det gäller löpningen.

Jag förmodar att det är en helt naturlig reaktion på de senaste månadernas ökade träningsmängd och oroar mig inte alltför mycket över formen. Den kommer vara på topp den 28e.

Dagens hemfärd liknade snigelns irrfärd

Inga kommentarer: