söndag 20 mars 2011

Tävlingsdax

Vilket strålande väder! Helt underbart att få springa tävling i. Lägg barmark till det så var ju rekord att vänta.

Fyllde på med bra frukost imorse, smoothie och två skivor danskt rågbröd med ost och skinka på. En timme innan start var jag på plats vid Sundbybergs IP, köpte mig en kaffe och kexchoklad. Tog en repa förbi Runners Stores utförsäljning och slog till på en tunn långärmad tröja och en röd löparjacka. Bestämde mig för att springa i det nyinköpta och svidade om lite snabbt.

Tog några uppvärmningssteg och kände mig stark och smidig. Tänkte att det skulle gå bra idag. Sen var vi iväg, 16,7 km väntade och benen satte fart. Det kändes bra från början till slut. Liksom förra året hakade en äldre herre på mig och jag drog honom knappt ett varv, sen fick han egna krafter och stack ifrån mig.

Jag hushållade med krafterna och hade energi kvar att öka något sista varvet och så spurtade jag uppför sista backen och in i mål. Fick också superbra draghjälp av en funktionär som sprang med mig och peppade mig i sista backen. Vilken service!!

Dragspelsmusik hälsade oss löpare välkommen in i mål samtidigt som småkidsen, kottarna, stack iväg på sin runda. Två sjöar runt är ett välskött arrangemang och jag kan varmt rekommendera det inför nästa år.

Tiden då? Jo jag persade med 3,5 minut och det nya rekordet ligger nu på 1.29.34. Jag är supernöjd.

Inga kommentarer: