söndag 13 mars 2011

Slöseri med tid

Vilken konstig träning det blev idag. Vaknade med siktet inställt på ett långpass, men tappade sugen när jag klev ur sängen. Det vackra vädret från igår hade givit sig av och istället var det bara grått och trist. Jag blev likadan inombords.

Kom i alla fall iväg på en promenad som gjorde gott. Tänkte att jag skulle springa en kortare runda på eftermiddagen, men ändrade mig sen igen och ville träna inomhus. På gymmet fanns ett danspass kl 4 som jag siktade in mig på. Skaka rumpa är alltid kul.

Men det var så lagom kul. Det var nog faktiskt det absolut sämsta passet genom tiderna och jag stod ut i en kvart innan jag rörde mig närmare och närmare dörren och smet ut så snart instruktören tittade åt ett annat håll.

Vad bidde det då då? Jo, det bidde 6 km på löpbandet i ökande tempo, började på 10,5 km/h och matade mig så sakteliga upp till 13,5/h. Kändes rätt så ok till slut, men när jag kom hem konstaterade jag att jag hade varit borta i 2,5 timmar och tränat ordentligt 30 minuter under den tiden. Snacka om slöseri med tiden. Så här i efterhand kan jag bara konstatera att det hade varit bättre och vara ute och springa istället.

Det blev ingen höjdarvecka över huvud taget när det gäller träning den här veckan. Jag fick till en hel del mängd förra veckan som satt kvar i benen och krävde en del återhämtning. Dessutom har någon med en stor slägga bott i pannan på mig och har bankat järnet flera dagar. Vet inte om något har varit trasigt därinne, men nu verkar det i alla fall vara lagat och hantverkaren har gett sig av vilket jag är oerhört tacksam för.

Nästa söndag är det tävlingsdags, Två sjöar runt. Jag har noll prestationsångest och tar loppet som ett roligare träningspass. Det blir bra det.

Träning v 10
Cykel 2x2,5 mil = 5 mil
Kalkonträning = 50 minuter

Total träningstid knappt 3,5 timmar

Supermåne=huvudvärk?

Inga kommentarer: