måndag 21 mars 2011

Dagen efter

Träningsvärken kommer nu krypande. Värst är det i låren, men även magen verkar ha fått sig en omgång. Jag tror faktiskt jag nöjer mig med cykling idag och ställer in boxningen. Vi brukar göra ett tusental upphopp där som jag ändå inte kommer greja idag. Istället tänker jag krypa ner i ett varmt bad när jag kommer hem och mjuka upp benen. Det är plågsamt med träningsvärk.

Men jag njuter ändå litegrann av gårdagen. Mest förvånad är jag över tempot, att jag lyckades hålla 5:22-tempo loppet igenom utan en enda dipp. Det är nog löpbandsträningens förtjänst. Ändå förtog jag mig inte igår, hade mer kvar i skafferiet som jag lät stå kvar. Fegis.

Tänk om jag skulle sätta upp ett nytt fartmål? 49 minuter på milen om fyra veckor. Ajajajaj, eller jag menar jajajajaja. Så får det bli.

Inga kommentarer: