onsdag 13 januari 2010

Våren kommer

Imorse hörde jag vårfågeln för första gången och det gjorde mig extra glad. Ljuset är på väg tillbaka. Vårfågeln är förresten talgoxen och det satt två stycken i varsitt träd och snackade med varandra. Är inte så duktig på fåglar men jag hittade den här länken, en gång i tiden när jag ville lära mig hur olika fåglar låter. Katten Mussiö lystrar extra mycket till Grönfinken, det verkar vara hans favoritkäk.













En gång när jag var på väg till jobbet så stod det ett gäng med ornitologer vid några bilar. De skulle åka iväg någonstans och spana på fåglar och stod nu och inväntade resten av gänget som skulle med. Ur bilarna strömmade fågelkvitter. Det är en bild jag haft med mig sen dess och jag har många gånger undrat om de lyssnade på det där fågelkvittret hela vägen till Dalarna eller vart de nu skulle. Känns liksom outhärdligt på nåt vis och ganska komiskt. Mina barn, och även jag, skulle få spunk efter 2 minuter.

Boxen i måndags gick över förväntan. Rickard Tyrann var inte där utan vi hade en helt vanlig slavdrivare som drev på lite lagom hårt. Inte så mycket träningsvärk förutom i armarna, benen är ok. Idag tänker jag springa hem.

Inga kommentarer: