måndag 11 januari 2010

Vardagslyx

Jag ser det som en sorts vardagslyx att få cykla.
Jag har en jättebra cykel. Den har allt; dynamolyse fram och batterilyse bak, fungerande bromsar, många växlar och så en varm och skön sadelmuff. Du kanske inte tycker det är något särskilt med det - men det är det! Mina tidigare cyklar har haft växlar som hoppat (och gärna hoppat i en mycket trögare växel precis i den jobbiga delen av backen) och lysena har varit såna där löstagbara som jämt saknat batteri. Så jag är så glad för min cykel.

Jag tar definitivt min transportcykling till och från jobbet som träningspass. Det är ungefär en mil och det blir ett sorts nötande och ger bra grundmotion. Längs vägen finns tre urjobbiga backar där hjärtat får jobba, och så finns några bra raksträckor att få upp farten på.
Det är cykelväg nästan hela vägen och den löper utmed vattnet och är vacker i alla väder.
Imorse såg det t ex ut så här:



Inga kommentarer: