tisdag 26 januari 2010

Jag och SL

Imorse blev jag Buttersmurfen. "Jag hatar SL", eller i alla fall buss 113. Vi bor 13 minuters promenadväg från Sumpan. Det är precis en sån där mittemellansträcka som är för lång för att gå och egentligen för kort för att ta bussen. Men det är skönt att ta bussen och man vinner 10 minuter på det. 113 är dock inte något fungerande alternativ, den går oftast för tidigt, eller för sent och det är mycket därför som jag hellre cyklar till jobbet. Med cykeln tar hela vägen till jobbet 30 minuter, med SL upp till 50 minuter. Det går alltså till och med nästan snabbare att springa.

6.24 var jag på plats, 6.27 skulle bussen gå. 6.30 hade jag väntat länge nog, vände hem och tog bilen istället för att hinna till mötet kl 7.00. I hate SL.

Idag är det löpningens dag, ett gäng löpare kommer springa runt Humlegården, iförda reflexväst. Läs mer på Ingmarie Nilssons blogg. Själv har jag inte möjlighet att delta. Eventuellt blir det löpband istället, dock inte i reflexväst, men väl med en liten reflex.

Inga kommentarer: