torsdag 14 januari 2010

Hur långt har jag kommit?

Igår raljerade jag lite över fågelskådare....
Det är lätt att tycka att det man själv håller på med är helt normalt. Att löpare kunde uppfattas som galna hade jag inte riktigt klart för mig förrän jag råkade på bloggen Tidningstankar. Jag som har prenumererat på Runners World i flera år har helt förlorat mig i innehållet. Jag läser varenda rad och fascineras över löparna som springer 16 mil genom skog och mark, eller över Alperna eller 24 mil på 6 dagar genom Sahara, The Marathon des Sables, eller till och med löper över en hel kontinent - som Rune Larsson. Jag beundrar löparnas prestation och kittlas av utmaningen. En dag kanske även jag...

Men det är ju klart - att hålla på och springa och cykla fram och tillbaka, till och från jobbet, kanske inte är så klokt, sett ur någon annans synvinkel. Särskilt som det sägs att kondition är lika hållbar som en liter mjölk.
Om jag istället hade varit på väg någonstans mot ett "riktigt" mål, som Prag t ex, så hade jag under den här dryga veckan sedan bloggen startades ha kommit till Nyköping nu.
Och på söndag har jag kommit några mil till.

Förresten så har Runners World nu en ny hemsida. Så kolla där om du vill få inspiration.

2 kommentarer:

björn sa...

Kul du hittade till Tidningstankar. Jag driver den. Springer också. Numera bara halvmaraton. Men första Sthlm-maran tog 4.11 min. Överträffar du det är du i fin fomr!

Pier to pier sa...

Tack för kommentaren. Kul att se att någon läser. Vi får se hur det går den 5e.