lördag 23 januari 2010

The shining II

Jag är allergisk mot tulpaner. Och mot och pelargoner. Det är som i värsta skräckfilmen att komma in i rum med dessa vackra och beskedliga tulpaner. Så här års finns de i överflöd, överallt. De är dessutom som vackrast nu och hjälper en att överleva den sista mörka tiden av vintern. Så det är ju jättesynd att jag inte klarar av att ha dem i närheten. När de har slagit ut tillräckligt så att de börjar dofta, då brukar det börja klia i halsen och i värsta fall blir det sen en fullfjädrad reaktion av det hela, med hosta, täppt näsa och feber und alles. Huvaligen.

Sjukdom och skador är det som är emot en marathonstart. Får jag bara hålla på och träna som jag tänkt och vara hel och frisk, då kommer det funka.

Den här veckan fick jag just tulpankänning under ett möte i ett tulpanrum. Fick nästan panik, men slängde ut blommorna och då lugnade det ner sig på en gång. I övrigt gjorde några tidiga jobbmorgnar att det inte blev lika många cykelturer som vanligt, och då får jag direkt svårt att få till mängdträningen. Lördagens 2-milslöpning räddade dock veckans träning.

Summering av vecka 3s träning
Cykel 1x2 mil=2 mil
Box= 1 timme
Löpning= 4 mil (1+1+2)

Träningstid 6 timmar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser fram emot att komma till jobbet måndagmorgon och mjukstarta med att läsa om dina bravader. Jag är oerhört imponerad av din beslutsamhet och ditt fokus. Skitkul att följa - och som jag sagt tidigare, mycket inspirerade också men för mig blir det i bästa fall en promenad 3 km i rask takt....
Marie-Louise

Pier to pier sa...

3 km är en bra början! Keep on the good work. Och jag är jätteglad för att du läser min blogg - tack!!!