fredag 8 oktober 2010

Efter storm kommer långpass

Jag må gilla att träna utomhus och tar regn som en utmaning. Jag må även vara i hyfsat bra form och har dessutom ett tydligt och klart mål att kämpa mot, men det räckte ändå inte för att övervinna vädret igår. Blåst är, och förblir, det värsta jag vet.

En del säger ju käckt att om det blåser ska man bygga väderkvarnar istället för vindskydd. Nåja, det kan andra få göra. Själv tycker jag bäst om att kura inomhus de dagar som stormen drar förbi.

Jag har nu nojjat om det här långpasset i nästan en vecka. Jag har liksom hakat upp mig som en gammal LP-skiva. Nu känner jag i alla fall tillförsikt för lördagar brukar passa mig särdeles bra att springa lite längre och det kanske egentligen är det allt hänger på. Att skaffa sig bra rutiner och göra saker när de passar som bäst att utföras.

Vi hoppas på det.

Stockholm blåst blues

Inga kommentarer: