söndag 10 oktober 2010

Träningsschema

Det är ett styvt jobb det här med att få till alla träningspass i veckan. Inte för att jag är den som tränar mest i hela världen, men i alla fall. Helst skulle jag vilja komma upp i runt 7-8 timmar men samtidigt behöver jag vila en eller flera dagar i rad för att orka med.

Oftast blir det 1,5-2 timmars träning per träningsdag. T ex cyklar jag till jobbet och springer hem ena dan för att nästa dag springa till jobbet och cykla hem. Eller så cyklar jag jobbet ToR samma dag och går på ett träningspass på gymmet på kvällen. Några gånger i våras testade jag på att lägga in tre träningspass på en dag, vilket faktiskt funkade riktigt bra. En sån dag cyklade jag till jobbet, körde body pump på lunchen och sprang hem på eftermiddagen. I förra veckan körde jag något liknande och cyklade till jobbet på morgonen, sprang hem på eftermiddagen och greppade väskan med ombyte och stack iväg och dansade en timme på kvällen.

Den här veckan har jag tränat fyra dagar och vilat tre. I måndags var jag rätt seg efter superpasset på motionscykeln dagen innan. Segheten satt i ända fram till i fredags, men så igår var jag ju på topp igen. Bannar mig inte allt för mycket över de två missade passen, styrka/smidighet och motionscykel. Bara lite. Nästa vecka är den sista av fyra då jag vässar min form och jag är otroligt glad över att det lossnat med löpningen. Det är inte så långt kvar till Åland marathon nu.

Veckans träning v 40
Cykel 2x2 mil = 4 mil
Löpning 2x1 mil + 1x2,2 mil= 4,2 mil

Träningstid 6 timmar

Inga kommentarer: