söndag 22 augusti 2010

Tålamodsträning

Ont i halsen. Åh, nej. Och jag som just hade tänkt skriva en sorts sammanställning över året som gått och då velat säga att jag hållt mig betydligt friskare det här året jämfört med tidigare år. Och då framhållt att det är den ökade träningsmängden i kombination med mycket frisk luft tack vare cyklingen till och från jobbet som är anledningen till friskheten. Vilket förvisso stämmer. Tror att jag bara haft två förkylningsomgångar sedan förra augusti, istället för tre-fyra som brukar vara det normala för mig.

Man kan ju undra varifrån de där bacillerna egentligen kommer. Finns de runt oss hela tiden och passar på att ta sig in när man har garden nere? Det tror jag. Jag har tränat rätt så intensivt de senaste veckorna och säkert fanns där en liten bakdörr öppen för halsonts-bacillen som klev in och gjorde sig hemmastadd.

Det verkar ändå som att det halsonda håller på att ge med sig, så det blir nog ingen total förkylning av det hela. Jag räknar med att vara återställd till imorgon. Då är det ju dessutom jobbardax igen. Oh dear. Kommer jag ens hitta dit?

I veckan har jag kört en äkta pytt-i-panna-träning. Lite av allt möjligt. Lite för lite löpning dock med tanke på att det snart är dags för lopp. Men saken är den att jag fortfarande inte är riktigt återställd i högervaden, SAMT har lyckats dra på mig en liten hälseneinflammation i vänster häl. Osteopaten som jag går hos är så väldigt tydlig när hon säger att jag inte ska springa att det bara inte går att missförstå. Jag lyssnar ett tag till och tränar mitt tålamod istället.

Veckans träning v 33
Cykel = 2 mil
Löpning = 17 km
Boxning = 1 timme
Simning = 1 timme
Motionscykel = 1 timme
Roddmaskin = 0,5 timme
Core = 0,5 timme

Träningstid 7 timmar

Dags att bli flitig som en humla igen

Inga kommentarer: