tisdag 31 augusti 2010

Löpning när den är som bäst

Nåt har hänt på jobbet. Vanligtvis är vi bara några stycken som löptränar. Tobias springer på lunchen, Johan löptränar på kvällarna, Fredrik får några ryck då och då under året och jag transportlöper. Men nu poppar den ena efter den andra upp i löparstass, så äntligen finns det fler att nördsnacka löpning med.

Med söndagens kryckiga löpning i huvudet ville jag idag få till ett riktigt behagligt pass. Det var det viktigaste, att jag skulle komma hem och känna välbehag. Jag ville få ihop kroppen till en enda helhet och ville inte pressa mig ett enda dugg. Det skulle bara kännas positivt.

Lite fundersam var jag innan jag kom iväg, men det kändes bra på en gång. Jag var inte alls lika stel som i söndags och fötterna, benen, överkroppen och huvudet samarbetade som en liten väloljad maskin. Solen sken så fint också och gjorde solkatter i vattnet och så lyssnade jag på bra musik.

Det blev ett riktigt feel-good-pass. Absolut den bästa sortens löpning jag vet.

Inga kommentarer: