måndag 16 augusti 2010

Klart och betart

Så var det gjort. Anmälningsavgiften till nästa års Stockholm Marathon är precis betald och det långa siktet ställs nu in mot den 28 maj. Gulp!

Jag tycker nog att månadsskiftet augusti/september är det riktiga nyåret. Det händer oftare nu än i december att jag uttalar några "nyårslöften". I år har jag särskilt ett att sträva efter och det är att bli starkare i armar, rygg och mage. Benen och kondisen får ju sitt, men överkroppen - den skulle behöva prioriteras lite.

Lagom så här efter semestern lovar jag mig själv också att dra ner på vinpimplandet. Det får vara nog nu och framöver blir det helst bara en vindrickardag i veckan. Ärligt talat så tycker jag det är ett svårt löfte att hålla. Det dricks ju vin överallt, i alla möjliga sammanhang och det är jobbigt att stå emot. Får alltså träna upp mig i stålsättning och lura hjärnan/Karin med skenmanövrar.

För många löften gör att de blir svårare att uppnå, så jag nöjer mig med de här två.

Vad stod det nu igen på Stockholm Marathons hemsida! Jo, just det - 285 dagar kvar.

Inga kommentarer: