torsdag 19 augusti 2010

En milstolpe passerad

Dagarna rullar på och jag fortsätter trimma in mig lagom till jobbstarten på måndag. För några veckor sedan skulle arbetsgivaren ha fått nästan 7% mer Lotta än innan semestern. Rena lönesänkningen alltså, men nu hoppas jag snart vara tillbaka på min matchvikt.

Jag hade ju lovat mig själv att fira lite extra den dagen jag orkade springa ett långpass igen, men tillfället passerades rätt så obemärkt. 17 km blev det i tisdags och själva firandet uteblev eftersom jag inte hade någon direkt att fira med. Barnen var ointresserade och maken jobbade. Men inombords mös jag. Bitvis var det kämpigt, särskilt vid 13-14 km, men jag kom igenom och det var det viktiga.

Jag kunde också stämma av formen på min lilla avstämningssträcka, den som går på parkvägen utmed Klarabergskanalen/Klara sjö och som är 1440 meter lång. Jag testar av genom att sätta igång låten Precious Box med George Michael i lurarna och om jag når fram till Stadshuset innan låten är slut så har jag klarat testet. Det är ett himla stressigt test och jag brukar ligger på max hela tiden för att hinna fram. I tisdags fick jag godkänt eftersom jag kunde stå och trampa i 10 sekunder vid övergångsstället innan låten tog slut. Det kändes alldeles förträffligt efteråt.

Skulle nästan våga påstå att jag nu, efter drygt två veckors intensivt tränande, har kommit förbi uppstartsfasen och mer befinner mig på plan mark redo att påbörja nästa stigning i träningstrappan. Vad skönt att ha passerat den milstolpen!

1 kommentar:

Matilda sa...

Va härligt det låter!
Keep up the awesome work!