måndag 31 maj 2010

Expertutlåtande

Idag har jag varit hos en expert och fått ett utlåtande om mitt högra ben. Och *trumvirvel* - det är ingen benhinneinflammation! Hipp, hurra!! Det är inte heller en stressfraktur utan faktiskt bara en väldigt krampande och spänd vad samt totalt ostretchad baksida lår och rumpa.

Faktum är att det kändes bättre redan imorse, men efter knådningen och delvis knakningen hos naprapaten gör det inte ont alls.

Därmed blir det nog lopp på lördag trots allt. Jag säger nog, för båda barnen har insjuknat i förkylning och jag kan slå mig i backen på att jag vaknar upp med täppt näsa och tjock hals lagom till slutet av veckan.

Och så säger jag nog eftersom det är lite tidigt att blåsa faran över för benet. Men jag hoppas, hoppas att det ska kännas ok även imorgon. Jag har i alla fall mentalt börja förbereda mig för 4,2 mil.

Inga kommentarer: