lördag 1 maj 2010

Alla sätt är bra utom de dåliga

Det får erkännas, jag börjar bli smått desperat pga den häringa benhinneinflammationen. Kroppen - jag har fattat vad du vill ha sagt och jag ska inte göra fel igen, promise, men nu vill jag bli bra! Please!!

Jag pratade med min kära väninna i Göteborg igår. Vi lärde känna varandra när vi arbetade tillsammans under tiden som vi bodde i Göteborg och har hållt kontakten sedan dess. Hon är lite av en medicinkvinna och har alltid ett alternativt botemedel att ta till, oavsett vad det handlar om.

Om du har feber t ex så ska du sova med ett rejält lager med senap på undersidan av fötterna, vilket drar ut febern ur kroppen (för att det inte ska bli för kladdigt kan man linda in fötterna i gasbinda). Om man har ont i örat ska man ta Daggört (tror jag att det var) och lägga mot örat. Om man har värk i leder så har hon en särskild sorts finkornig lera som man ska dricka, den hjälper mot en massa annat också.

Även om jag är öppen för alternativa botemedel har jag inte prövat nåt av de här alternativen än, utan brukar gå enklaste vägen och ta Alvedon mot både feber och eventuella smärtor. Men igår föreslog hon att jag skulle lägga vitkålsblad runt benet innan sängdags och sen sova med det på. För en gångs skull följde jag hennes råd och var väldigt nyfiken på hur det skulle kännas när jag vaknade imorse. Glatt kunde jag konstatera att det kändes bättre! På en skala, kanske 5-7% bättre jämfört med igår. Humbug eller sanning? Inte vet jag, men jag provar gärna en natt till.

Lapp på lapp men ingen söm

Inga kommentarer: