onsdag 26 maj 2010

Årets jobbigaste dag

Jag börjar så smått närma mig årets jobbigaste dag. Den dag då jag starkt önskar att jag hade tränat hårdare under vintern, kört fler sit-ups, stått timmavis i plankan, den dag då jag tänker på allt godis och alla goda chips jag stoppat i mig. Varför har jag inte försökt formtoppa mig och deffa inför den här dagen? För att inte tala om blekheten! Varför har jag inte lagt mig i solariet en endaste gång?

Nu är det inte Stockholm marathon jag pratar om, utan det börjar bli dags att köpa bikini. Brrr, big ångest. Nån sa att det är roligare att hålla sig i vassen, det är där de stora gäddorna finns. Jag är villig att hålla med. Men solen och sandstranden lockar mer, så det är bara att ta tjuren vid hornen och få inköpet överstökat. Får väl ha solglasögonen på mig i provhytten så nyansen på huden blir den rätta.

Idag hade jag annars tänkt mig en testlöpning, men ärligt talat, benet känns inte 100% ok, så jag får se hur jag gör. Antingen blir det en kort, kort runda efter att jag cyklat hem ikväll, eller så muntrar jag upp mig med ett roligt danspass istället.

Inga kommentarer: