söndag 2 maj 2010

Badombadom

Ahh daa, jag känner mig som Linus på Linjen, sådär som han är i början av varje program när han går och visslar och sjunger och ger ballonger till barnen, strax innan tecknaren ritar in ett hinder eller brunnslock som hamnat på sniskan och Linus sekunden efter trillar ner i det djupa hålet.

Jag njuter av det fina vädret och har just kommit tillbaka efter en superlugn rehablunk och känner mig stärkt i sinnet. Det gick inte fort och det gjorde ont hela tiden, men jag trampade så försiktigt jag bara kunde och valde att lunka fram på en mjuk stig i skogen. Halvvägs tog jag mig tid till en ordentlig stretch som gjorde riktigt gott för både baklår och skenben.

Efter 46 minuter var jag så hemma igen och stretchade ut benen på alla möjliga håll och ledder och just nu, peppar, peppar känns det riktigt, riktigt bra. Badombadom. Bl a hittade jag en alldeles för kort muskel i baklåret som jag tror kan vara en del av orsaken till det onda och stretchade den både länge och väl. Sa jag förresten att jag hade lindat in benet i vitkål också? Badombadom.

Veckan har annars inte innehållit så mycket löpning men desto mer cykling samt boxning och ett litet danspass (som jag fortfarande inte räknar som träning). Det är stor skillnad att kunna cykla utan trötta löparben och jag har orkat trycka på lite mer än vanligt. Hoppas, hoppas att mitt livs tecknare inte hittar på fler hinder och gropar i veckan som kommer. Badombadom.

Veckans träning v 17
Cykel 4x2 mil = 8 mil
Box = 1 timme
Rehablunk = 37 min
(Dans = 1 timme)

Träningstid 5,5 timmar

Inga kommentarer: