tisdag 4 maj 2010

Ut med det gamla

Usch vad jag har brännt pengar idag. Men jag har inte det minsta dåligt samvete för det utan njuter för fulla muggar av mitt shoppande. Ibland kommer man helt enkelt till en punkt när de saker man har inte längre funkar. Det är bara synd att denna punkt oftast sammanfaller för så många saker.

Hemma är det t ex inte ovanligt att både disk- och tvättmaskinen brakar samman samma vecka, eller att bilen måste in på service just som man behöver gå till tandläkaren. För att inte tala om dräneringen av plånboken som sker vid skolstarten i augusti när barnen plötsligt är två meter längre än tidigare.

Idag började jag dagen så smått med att beställa en Iphone (i och för sig för jobbets pengar). Det är helt enkelt dags för en uppgradering och ta nästa kliv ut i tillgänglighetsvärlden. Min fyra år gamla mobil har varit en riktig slitvarg men nu får den vila.

Vid lunch tog jag mig till Löplabbet och köpte ett par nya Saucony Triumph 7 lubbardojjor. Wonderful, lovely, marvelous. Ahh, så sköna de är! Ska bara bli lite, lite bättre i benet innan jag kan ut och springa.

När jag ändå var i butiken köpte jag också ett par kompressionsstrumpor för 180 pix. De måste ju vara något alldeles extra för det priset, eller hur.

Men jag gav mig inte där, utan tog mig dessutom till optikern och bokade in en tid för en synundersökning till på fredag. Synen har försämrats de senaste två åren och jag har hittills använt mig av billiga läsglasögon från Överskottsbolaget, men idag tyckte jag att jag var värd något dyrare och utprovat enkom för mig.

Jag håller helt och fullt med den som sa "det går snabbare att göra av med pengarna än att tjäna ihop dem".

Gammalt vs nytt














Inga kommentarer: