söndag 30 maj 2010

Veckans träning

Man blir bra på det man gör säger de. Har jag tagit fel på sport - är det kanske Vätternrundan jag tränar inför? Den här veckan har det mest blivit cykling och utan trötta löparben orkar jag trycka på rätt ordentligt. Igår kom jag två km längre under motionscyklingspasset jämfört med för en vecka sedan. Kanske beror det bara på att jag lärt mig att fördela orken mellan intervallerna eller så är det faktiskt så att jag förbättrat min cykelkondis.

Återigen kan jag konstatera att det här med de dagliga rutinerna är A och O för att jag få till det med träningstimmarna under veckan. Jag använder ju tiden till och från jobbet för träning och så fort jag inte kan använda den blir det mindre tränat under veckan. Måndagen och tisdagen var ingen vanlig måndag och tisda så det saknas 1-2 timmars träning den här veckan.

Veckans träning v 21
Cykel 3x2 mil = 6 mil
Motionscykel 2x1 timme= 2 timmar
(Dans=1 timme)

Träningstid 5 timmar

Inga kommentarer: