onsdag 22 december 2010

Punkan lagad

Skidandet i helgen tog sin tribut och jag har varit helt genomtrött i två dagar nu. Har känt mig som den ena självuppblåsande madrassen vi har hemma, den med pyspunka. Jag skippade därför både transportlöpning och boxning, måndag-tisdag trots att väskorna var packade och stod och ropade på mig i hallen.

Kroppen har velat ha ost, särskilt camembert. Har säkert med kalcium att göra. Eller nåt. Så det har den fått och dessutom har jag slött åkt bil till och från jobbet.

Men idag vände kraften åter och cyklingen till jobbet gick som smort. Det bådar gott inför ledigheten som påbörjas typ nu!!

Vi har inga andra planer än att bara vara. Först ska julen firas med närmaste släkten och jag får erkänna att jag har varit en dålig julmor i år jämfört med de äkta julproffsen. De som bygger snygga pepparkakshus, rullar egen jultryffel, lägger in sill, gör ålaladåb. Hemma hos oss har vi till och med fått dispans från att ha gran i år. Ungarna var tydliga med att de inte ville ha någon och även om det bär emot, så blir det bra barrigt av den och efter att man kastat ut den blir den sen liggandes på gräsmattan fram till i maj nån gång. Jag vet hur vi funkar...

Nej, i år blir det en "tillräckligt bra"-jul. Vi har julduk på bordet, några adventsljusstakar i fönstren, julklappar till dem som varit snälla och så gott om god julmat, enkelt inhandlat på COOP.

Nu är tid att pumpa upp sig igen och ta vara på ledigheten. Jag passar på att redan nu önska alla en riktig God Jul.

GOD JUL!!

Inga kommentarer: