söndag 5 december 2010

I mood för träning

Veckorna flyger förbi och imorgon är det examensdags i skolan, så förhoppningsvis kan jag kalla mig diplomerad projektledare vid 18-snåret imorrn kväll.

Förra måndagen hade vi en lite kortare skoldag så jag hann till mitt älskade boxningspass. Det är så otroligt roligt! Följ med nån gång i vår vetja! Fortfarande var det samma kärna av deltagare som alltid, med några intet ont anande nybörjare, som inte fattar att de just är på väg att fastna i ett riktigt träningsspindelnät, omöjligt att ta sig ur. Min favoritsparringpartner Gunsan var där så vi körde ihop.

Frampå onsdagen blommade träningsvärken ordentligt. Särskilt övningen som utgick från att man satt på huk och sedan reste sig för att drämma iväg en spark innan man satte sig på huk igen gjorde sig påmind. Med ett trettiotal upprepningar per ben visste den var den tog. Men ack så dåligt det gick med armhävningarna. Jag lyckades inte få till en enda på tå, alla på knä. Där fick sig den stolta armhäverskan en knäck. Måste, måste träna mera armar.

I fredags sprang jag löpband igen och kunde konstatera att det går framåt, även om farten fortfarande inte är speciellt hög. Jag orkade pendla mellan 10,5 och 11 km/timme, vilket var något snabbare än förra gången, men eftersom jag inkluderade uppvärmningen i löptiden så tog det ändå en timme att komma igenom en mil.

Idag ville jag springa länge men långsamt. Antalet kilometrar blev underordnat minutrarna. Det var mitt första långpass på fem veckor och syftet med passet var att komma hem med en inte särskilt hårt belastad kropp och en positivt inställd hjärna. Det lyckades jag med. Hela rundan var riktigt behaglig och jag längtar redan till nästa tillfälle. Så bra då att nästa träningsvecka startar redan om några timmar.

Veckans träning v 48
Cykel 2x2 mil = 4 mil
Löpning ute = 17 km
Löpband = 1 mil
Dans = 1 timme

Träningstid 7 timmar

Inga kommentarer: