onsdag 8 december 2010

Giv mig styrka

Jag har ju i livsuppgift att hålla brorsan i trim. Hans är att vara min hejaklack. I maj tänkte vi åka till Göteborg och springa varvet ihop. Eller ja, alltså var för sig eftersom vi är i olika startgrupper, men ändå liksom ihop, i tanken.

Vi har väl lite drygt 5 månader kvar och han har fortfarande inte börjat löpträna....

Nästan varje tisdag morgon brukar vi ta en fika ihop. Det är ett perfekt sätt att hinna träffas och snacka livet och passar oss bra eftersom vi båda är morgonpigga. Sista månaden har det varit mycket snack om viktnedgång och simning. Vill man vara diplomatisk kan man väl säga att brorsan är lite dryg runt magen. Helt frankt så är han fet och skulle behöva bli av med en sådär 25 kg.

Just nu är han faktiskt på god väg, men jag tyckte han behövde lite uppmuntran så i tisdags fick han några kuvert av mig. På varje kuvert hade jag skrivit en siffra, en för varje kilo han förhoppningsvis tappar och när kilot är tappat får han öppna kuvertet.

Nu kan jag ju inte avslöja exakt vad som finns i alla kuvert, men vi har gjort det här en gång förut. För fem år sedan startade han samma resa och då fanns det typ trisslotter, bra filmer, en bowlingrunda, träningspass med mig och lite annat i kuverten. Den gången funkade kuverten perfekt som morötter och jag hoppas innerligt på att få se samma resultat den här gången. Men det är såklart inte alls samma saker i kuverten den här gången - å nej, nu är det mycket bättre grejer *visslar*.

Vikten är det ena, men han måste också komma igång med löpträningen. Tills nu har han mest simmat. Både bröst- och ryggsim. Om han nu inte kommer igång med löpträningen snart befarar jag att få se en repris av 2009 års upplaga av Göteborgsvarvet (läs här hur det gick då). Och då måste jag ju hitta en liten göteborgare för att få igång brorsan i början av loppet. Håhå jaja, det är ingen lätt uppgift jag har här i livet.

Inga kommentarer: