torsdag 28 april 2011

Träning "pytt-i-panna"

De olika träningsformerna jag ägnar mig åt är alla bra på sina egna vis och jag skulle inte vilja vara utan något av dem.

Cyklingen till och från jobbet är grundstommen i hela konditionsträningen och jag gillar verkligen att cykla! Det är aldrig svårt eller jobbigt att hoppa upp på cykeln. Bara det att få börja dagen med en stund utomhus är mycket värt. Lungorna får i sig frisk (?) luft och jag får en stund för mig själv innan det är dags att sätta igång dagens arbete. Ibland lyssnar jag på radio, ibland låter jag bara tankarna löpa. Ofta ser jag något särskilt som jag tar med mig under dagen. Cykelvägen in till stan är vacker och den är så gott som bilfri vilket gör den säker. Jag gillar att följa årstiderna och ibland ger mig vädrets makter något att kämpa mot.

Boxningen å andra sidan gör mig starkare och smidigare. Här är det fokusering som gäller. Mjölksyra, tempo. Bomber och granater. Fyrverkeri! Helt underbart och beroendeframkallande.

Löpningen till sist. Jag målar med hela palletten: långt-kort, inne-ute, platt-backigt, fort-långsamt, stad-skog, varmt-kallt, fint väder-fult väder, tystnad-hög volym. Tröttnar aldrig.

Imorse blev det en favoritjogg till jobbet och som vanligt när det gäller morgonlöpningen gör den mer gott för själen än för flåset. Och vilket väder sen! Man bockar och tackar.

Hon är MIN sa jag ju!!

Inga kommentarer: