söndag 17 april 2011

Mot Blåkulla

Vilken underbar dag det varit idag. Plötslig fick vi sommarvärme. Jag har inte gjort många knop utan har mest legat raklång på solstolen och fångat solstrålar. Har låtit kroppen bygga muskler. De som förstår sig på det här säger ju att det är under vilan man blir stark. Shit, vad jag gillar att vila.

Veckan har annars mest bestått av cykling till och från jobbet. Långpasset från förra söndagen har funnits kvar i kroppen och jag har inte lyckats övertala alla i 3-klaven (jag, kroppen och Teresia) om att vi skulle springa så mycket mer än vi gjort den här veckan , vilket var 8 km på löpband i tisdags och 13 km igår. Men jag känner tillförsikt inför maran och det rullar på enligt plan. Jag prioriterar de jättelånga passen nu, men för att palla de så behövs det rejält med vila mellan löppassen.

Brorsan fick en svacka i veckan och dök inte upp till träningen i torsdags men jag hoppas han kommer igen till veckan som kommer.

Påsken ger ju möjlighet till ett mini-träningsläger och själv tänker jag ta ut min nya racer som stått och frustat länge nog nu därhemma och känna på hur den egentligen uppför sig på vägen. Det blir en långcykling till landet på onsdag, i lagom tid tills det är dags att ge sig av till Blåkulla.

Måtte katten vara på plats så jag får med honom på kvasten. Men var sjutton har jag nu ställt kaffekannan?

Veckans träning v 15
Cykling 4x2,5 mil = 10 mil
Löpning = 2,1 mil (8 km + 13 km)

Sammanlagt 7,5 timmes träning

Inga kommentarer: