söndag 10 april 2011

Bra jobbat!

Eget beröm luktar illa heter det ju men jag måste få ge mig själv lite beröm idag. Det gick riktigt, riktigt bra att springa 2a varvet på maran.

De tänkta 25 kilometrarna genom Stockholm blev till slut 26,5 eftersom bron vid Djurgårdsbrunn visade sig vara under reparation och stängd för både bilar och fotgängare. Det blev till att ta sig över kanalen knappt en kilometer längre bort istället.

Solen sken och folk flanerade. Dagen till ära sprang jag varvet motsols med start från jobbet som ligger strategiskt vid Normalmstorg.

Jag sprang på utan större koll på tid och kilometrar. Försökte vara i nuet istället för att tänka på hur långt det var kvar. Stannade till och köpte dricka några gånger och tuggade på kexchokladen jag hade med mig. Det var smart att fylla på med energi redan från 6 km. Jag kände mig stark nästan hela vägen. Först på Södermälarstrand med 23 km i benen började kroppen streta emot men ändå inte tillräckligt för att jag skulle vika ned mig. Det var betydligt värre för två veckor sedan då jag fick totalt soppatorsk.

Sen var jag framme vid jobbet igen, stretchade en lång stund och bytte till torra kläder innan jag hoppade upp på cykeln, som stod kvar där sen i fredags och cyklade hem. Det var ett riktigt bra drag att cykla stelheten ur benen och jag kände mig rätt fräsch trots allt när jag kom hem.

En klapp på axeln till mig alltså och jag känner mig supernöjd med dagens träning.

Träning v 14
Cykling = 7 mil
Löpning = 4,5 mil
Boxning = 1 timme

Totalt 9 timmars träning

Stockholm by running

Inga kommentarer: